După ce anul trecut a anunţat o cifră de afaceri netă de 237 milioane lei, cu 18% mai mare faţă de 2011, Farmaceutica Remedia a înregistrat, în primul trimestru al acestui an, vânzări de 61 milioane lei, cu 15,2% mai mari faţă de cele din perioada similară din 2012, conform raportului remis BVB.
În perioada ianuarie-martie 2013, Farmaceutica Remedia a obţinut un profit brut de 1,593 milioane lei, în scădere cu 42,6% faţă de cel din primul trimestru din 2012. Veniturile din exploatare au totalizat 61,6 milioane lei (plus 14,59%), iar costurile operaţionale 61 milioane lei (plus 17,61%).
Pentru 2013, compania are ca obiective creşterea cifrei de afaceri cu 8% faţă de 2012, la 58 milioane euro, extinderea numărului de farmacii Remedia la peste 80 de unităţi, crearea zonei REMEDIA Natural în fiecare farmacie şi diversificarea serviciilor de sănătate oferite în farmaciile proprii, dezvoltarea diviziei de OTC, creşterea performanţei personalului prin instruire permanentă, dezvoltarea serviciilor logistice la nivel naţional prin parteneriate noi, optimizarea business-ului pentru spitale la peste 3.500 licitaţii/an şi eficientizarea proceselor de achiziţii, managementul stocurilor şi dezvoltarea comerţului electronic.
Remedia se află în top 10 al celor mai mari lanuţuri farmaceutice din România, cu o cotă de piaţă 2%, având în vedere valoarea pieţei de medicamente şi produse farmaceutice de aproximativ 2,6 miliarde euro.
Farmaceutica REMEDIA este listată la Bursa de Valori Bucuresti, cu o capitalizare de 33,9 milioane lei, iar valoarea acţiunilor a crescut cu 35% in 2012.
Farmaceutica REMEDIA a fost înfiinţată în anul 1991 la Deva, iar în zece ani mai târziu, V. Tarus RoAgiecies a achiziţionat pachetul majoritar de acţiuni. În 2006, Remedia a fuzionat prin absorbţie cu firma omului de afaceri Valentin Ţăruş.
Pentru acest an, com