La sfârşitul lunii aprilie, expira termenul pentru finalizarea lucrărilor la peste 180 kilometri de autostradă. Încă 106 kilometri îşi aşteaptă constructorii de mai bine de opt luni, iar alţi 227 au fost scoşi la licitaţie.
UPDATE Guvernul a aprobat astăzi în şedinţa săptămânală două proiecte de hotârăre prin care autostrăzile Câmpia Turzii- Târgu Mureş-Iaşi şi Bucureşti - Alexandria au fost trecute în competenţa Ministerului Transporturilor, instituţie condusă de liberalul Relu Fenechiu.
La 1 mai 2013 ar fi trebuit să putem circula pe încă 180 de kilometri de autostradă, pe lângă cei aproape 530 de kilometri aflaţi în circulaţie. Din păcate, în luna mai se vor deschide circulaţiei abia 25 de kilometri, iar ceilalți până la 142 de kilometri vor fi daţi în exploatare spre finele acestui an, conform ultimelor declaraţii ale ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional, Dan Şova. Toţi cei 180 de kilometri se află pe coridorul IV paneuropean, între Nădlac şi Sibiu. Pe lângă aceştia mai sunt 106 kilometri între Deva şi Timişoara, la care autorităţile nici acum, după mai bine de opt luni de la depunerea ofertelor, nu au selectat constructorii.
Ministrul Şova susţine că are mâinile legate, întrucât „legal, nimeni nu poate interveni în activitatea comisiei (care atribuie contractele - n.r.): nici eu, nici premierul, nici preşedintele României. Dacă cineva ar interveni în activitatea acestei comisii, DLAF şi Comisia Europeană şi-ar pune problema fraudei“. „Politic, în primul rând am să decontez eu această situaţie, pentru că lumea nu va înţelege că nu pot face ceva legal împotriva acestei comisii. Doamna Boagiu şi cu domnul Nazare şi cu domnul Berceanu (foşti miniştri ai Transporturilor)
ne-au lăsat moştenire nu numai această comisie, ci şi Programul Operaţional Sectorial suspendat, pentru că DLAF a constatat o su