Obezitatea şi pierderea vieţii private vor fi, secolul acesta, ceea ce a fost fumatul în secolul trecut. Coca Cola, PepsiCo, Nestlé, McDonalds şi alte firme ale căror venituri provin din vânzarea de produse cu conţinut înalt de zahăr sau grăsimi, alături de cele precum FaceBook, Google sau Twitter, care depind de captarea informaţiei personale a utilizatorilor pentru a o vinde apoi mai departe, se vor confrunta cu probleme similare celor pe care le-au avut companiile producătoare de ţigări, notează ziarul El Pais.
500 de oameni de ştiinţă din 50 de ţări au publicat raportul “The Global Burden of Disease” în care arată că, între 1990 şi 2010, obezitatea a crescut cu 82% (în ţările din Orientul Mijlociu creşterea a fost de 100%).
“Copiii mureau înainte din cauza infecţiilor, combătute acum cu ajutorul vaccinurilor, noul flagel de azi este însă obezitatea iar copiii suferă consecinţele”, a explicat Ali Mokdad, unul din autorii studiului, informează Agerpres.
În ultimul deceniu, oamenii au fost afectaţi de boli şi tulburări care derivă din excesul de greutate. Azi în SUA, unul din trei adulţi şi unul din cinci copii sunt clinic obezi. Companiile argumentează că greutatea nu derivă din ceea ce mâncam, ci este rezultatul mai multor factori. “Televiziunea, jocurile video şi urbanizarea sunt mai responsabile de excesul de greutate decât produsele noastre”, spun ele.
În secolul trecut, mult timp, companiile producătoare de ţigări au reuşit să împiedice să se facă legătură între cancer şi fumat. Directorul ştiinţific al Comitetului pentru Investigaţii ale Industriei Tutunului (CIIT) scria în 1957 că “incidenţa oricărui tip de cancer este complexă şi greu de analizat. Nimeni nu a stabilit că fumul sau vreuna din componentele sale provoacă cancerul la om”. Azi se ştie că această afirmaţie este falsă, ceea ce producătorii de ţigări îl ştiau deja.
Mi