Orice ministru care a trecut pe la Transporturi în ultimii 9 ani s-a lovit de cel mai păgubos contract al statului român.
Fiecare a crezut că menirea lui este să reducă o parte din banii risipiţi pe acest contract, însă rezultatele au fost întotdeauna în beneficiul companiei Bechtel, cu excepţia Ancăi Boagiu, care, în 2011, a reuşit să-i scoată pe americani de pe 6 din cele 8 tronsoane. În acest an, din cauză că CNADNR a fost trecută în subordinea ministrului Şova, Relu Fenechiu a scăpat de acest deziderat.
Şova însă şi-a luat rolul în serios şi, din luna februarie, a început să renegocieze cu Bechtel. Ultimatumul expiră pe 30 aprilie, iar ministrul susţine că a găsit chiar şi posibili investitori pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Borş (64 km), la care stadiul lucrărilor a îngheţat la 40% încă din primăvara anului trecut. „Anul acesta vom demara procedurile. O să vedem cine se înscrie. Atribuim contractul. Pot să vă spun că până acum au fost companii foarte mari din această lume care şi-au manifestat interesul direct. Nu pot să vă spun nume, dar companii foarte mari. Le voi face publice la un moment dat, dar după data de 30 aprilie. Unii au discutat despre întreaga autostradă Transilvania, dar în mod cert nu este posibil să concesionezi, pentru că este foarte mare, iar în concesiune se construiesc porţiuni mici‘, a explicat ministrul delegat.
Până atunci rămâne însă de lămurit cum se vor finaliza negocierile cu Bechtel, întrucât statul ar putea ieşi destul de şifonat din acest contract: „Bechtel poate cere daune de aproximativ 500 de milioane de euro, potrivit contractului actual“, susţine fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, care îi recomandă lui Şova să citească contractul înainte de a face declaraţii. „Pot să vă spun din start că în acest moment, dacă am termina Suplacu de Barcău - Borş, ceea ce ne-ar mai