Comisia Europeană a acceptat, cu titlu preliminar, în funcţie de stadiul tehnic de pregătire a tronsoanelor suplimentare de autostradă Sebeş-Turda şi Dumbrava-Deva, includerea lor în Programul Operaţional Sectorial Transport, pentru a reduce astfel riscul pierderii finanţării europene până la finalul exerciţiului bugetar. Construirea autostrăzii Sebeș-Turda reprezintă unul dintre obiectivele principale ale vicepreședintelui CJ Alba, liberalul Florin Roman și ale președintelui CJ Alba, Ion Dumitrel și reprezintă unul dintre motivele ”coabitării” la conducerea Consiliului Județean dintre USL și PDL. Proiectul a fost inclus în Programul Operațional Sectorial de Transport de ministrul Dan Șova. Autostrada Sebeș-Turda se va realiza pe ”scheletul” unui proiectul făcut în urmă cu patru ani care prevedea construirea unui drum expres între Sebeș și Turda, ce urma să lege Autostrada Transilvania de Autostrada Nădlac-Sibiu.
UPDATE: Vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman a făcut public anunţul potrivit căruia Comisia Europeană a aprobat construirea autostrăzii Sebeş-Turda, pe o distanță de 74 kilometri, între A1 şi A3. Autostrada va fi realizată în proporție de 85 la sută din fonduri europene pe programul POS-T, precizează Roman.
“Până în septembrie 2013 trebuie depuse cererile de finanțare si de rambursare a cheltuielilor. Autostrada Sebeş-Turda urmează să fie finalizată în 2015 şi reprezintă polul de dezvoltare economică pe care l-am promis în campania electorală din vară”, precizează Florin Roman pe pagina de Facebook.
Valoarea investiţiei este de aproximativ un miliard de euro.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu si Comisarul pentru Politica Regională, vicepresedinte al Comisiei Europene, Johannes Hahn, au avut, joi, o întrevedere, la sediul Comisiei Europene, potrivit unui comunicat transmis vineri de Ministerul Transporturilor.
Re