Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că ia în calcul pentru taxarea autostrăzilor introducerea unei viniete fixe şi posibilitatea circulării gratuit pe autostradă.
Potrivit acestuia, în Europa sunt trei modele de taxare a autostrăzilor. Este modelul nordic, adoptat de Germania, Olanda şi de ţările nordice, unde autostrăzile sunt gratuite, este modelul central - european, folosit de Cehia, Ungaria şi Austria, unde se plăteşte o taxă fixă pe un număr de zile, respectiv o vinietă, şi este modelul mediteranean, unde circulaţia pe autostradă aproape că este mai scumpă decât carburantul.
”Sub nicio formă nu cred că în România este binevenit acest model sudic. Am reţineri şi dacă este binevenit modelul cu o vinietă, dar, oricum, noi trebuie să discutăm despre o vinietă fixă şi posibilitatea circulării gratuite pe autostrăzi. Pentru acesta, trebuie să fim inventivi şi să găsim alte moduri de finanţare'', a spus Fenechiu, într-o conferinţă de presă.
Întrebat dacă susţinerea statului intră în aceste calcule, ministrul a răspuns: ”Parţial da, dar nu într-un mod direct''.
Subiectul parteneriatelor publice private a fost abordat de şeful de la Transporturi într-o discuţie cu vicepreşedintele Comisiei Europene, Johannes Hahn, şi cu reprezentanţii DG Regio.
”Am avut o discuţie şi despre posibilitatea finanţării unor studii de fezabilitate pentru viitoarele proiecte europene şi, de asemenea, pentru viitoarele proiecte pe care vrem să le realizăm prin PPP. A fost o discuţie foarte lungă cu comisarul Hahn şi am spus fiecare ce gândim despre PPP şi pentru mine este încă o experienţă că PPP sunt proceduri periculoase, dar absolut necesare pentru dezvoltarea infrastructurii pentru o ţară care nu poate să-şi dezvolte infrastructura rutieră şi feroviară doar prin fonduri europene. Nu ne ajung aceşti bani”,