Producătorul de materiale de construcţii Carpatcement, subsidiara locală a grupului german HeidelbergCement, a raportat o cifră de afaceri de 195 mil. euro pentru 2012, în scădere cu 7% faţă de 2011.
Compania pune rezultatele negative pe seama condiţiilor meteo extreme din primele patru luni ale anului trecut şi pe scăderea pieţei cu 0,2% faţă de 2011, conform Institutului Naţional de Statistică.
În ciuda diminuării cifrei de afaceri şi a volumelor de vânzări, Carpatcement a obţinut o creştere de 12,5% a profitului faţă de anul anterior, în principal datorită măsurilor de restructurare a costurilor şi a creşterii veniturilor prin mixul de produse, prin integrarea pe verticală şi prin raportul calitate-preţ echilibrat. Profitul înregistrat de companie în 2012 este de 36 milioane euro faţă de 32 milioane euro, cât era în 2011.
La nivel de grup, HeidelbergCement a înregistrat o creştere de până la 2% a profitului, ajungând la o valoare de 545 milioane de euro. La nivel de vânzări, HeidelbergCement a obținut o creștere de doar 1,4% din cauza cererii slabe din Europa, la care a contribuit însă creșterea volumelor în America de Nord, Asia-Pacific și Africa.
Previziuni
”În măsura în care lucrările de infrastructură se vor situa la nivelul anului 2012, ne așteptăm la o stagnare a pieței, având în vedere faptul că nu se întrevede o evoluție pozitivă a puterii de cumpărare a populației. Dacă ritmul lucrărilor de infrastructură va scădea, atunci este posibil ca această scădere să se reflecte într-o scădere a pieței cimentului în 2013”, a declarat Florin Aldea, directorul general al Carpatcement.
În ceea ce privește evoluția cifrei de afaceri a Carpatcement, Aldea speră într-o stagnare. “Sperăm într-o reașezare a situației macroeconomice și de relansare economică a țării începând cu acest an și, de asem