Peste 5.000 de ieşeni au fost deconectaţi anul trecut de la alimentarea cu energie electrică sau gaze naturale din cauza neplăţii la timp a facturilor.
Reprezentanţii E.ON Moldova le recomandă ieşenilor să evite deconectarea prin achitarea facturilor pentru a nu fi nevoiţi să mai scoată din buzunar alţi aproximativ 500 lei reprezentând costuri de reconectare. În total, anul trecut au fost deconectaţi în România peste 58.000 de clienţi E.ON, circa 9% fiind din judeţul Iaşi. „Sistarea serviciilor de furnizare a gazelor naturale şi energiei electrice este o măsură de ultimă instanţă pe care compania este nevoită să o aplice şi care nu este nici în avantajul consumatorului, nici al furnizorului. În ceea ce priveşte consumatorul, pe lângă disconfortul generat de întreruperea acestor servicii, acesta este nevoit să achite, în conformitate cu legislaţia în vigoare, atât contravaloarea facturilor, respectiv penalităţile la întârziere, cât şi taxele de reconectare, precum şi contravaloarea unei garanţii. Astfel, costul mediu plătit de consumatori numai pentru taxele de reconectare şi garanţii ajunge la 500 de lei”, se arată într-un comunicat E.ON. Pentru a evita deconectarea, consumatorul trebuie să achite facturile de gaz în termen de maximum 45 de zile calendaristice de la data emiterii acestora, respectiv 60 de zile pentru factura de electricitate. În cazul deconectării, pentru reluarea serviciului de furnizare, clienţii se pot adresa Centrelor de Relaţii Clienţi, (zilnic, de luni până vineri, între orele 8.30 şi 17,30) sau telefonic, la numerele 0801 000 366 şi 0265 200 366, pentru consumatorii de gaze naturale sau 0801 000 939 şi 0235 305 555, pentru consumatorii de electricitate. Solicitările pentru reconectare pot fi transmise şi prin e-mail, la adresa serviciiclienti@eon-romania.ro, prin fax, la numărul: 0265 200 367 sau prin poştă, la OP1, CP 10 Târg