Piata comertului online este in plina dezvoltare, atragand tot mai mult clienti din magazinele traditionale. Astfel, tehnologia dar si comoditatea sau lipsa timpului pentru colindat prin oras in cautarea unui produs a facut ca numarul magazinelor online sa ajunga la ordinul miilor.
„Piata de electro-IT online si offline insumeaza in jurul a 1,2 miliarde de euro pentru 2012. Trendurile ne arata ca piata de online va creste, insa acest lucru se va intampla, cel mai probabil, in detrimentul pietei offline”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Dana Iorga, directorul general al Koyos.ro.
Aceasta crede ca piata de online va urma trendul international. „Estimam o crestere de minimum 25%, bazata in continuare pe migrarea cumparatorilor din offline in online. Pentru a urmari trendul international si a fi pregatiti pentru aceasta evolutie, am investit in platforma integrata Magento – Oracle”, a spus Iorga.
Potrivit Danei Iorga, numarul magazinelor online se ridica la ordinul miilor, in toate domeniile de activitate, de la fashion la cosmetice, IT, electrocasnice, cadouri, calatorii etc.
“Chiar daca pare un numar mare, exista loc suficient si pentru noi lansari, in domenii care sunt mai putin competitive (excludem, bineinteles, domeniul IT), a precizat oficialul Koyos.ro.
Iorga a aratat ca provocarile din ce in ce mai mari ale site-urilor existente vor fi, pe langa a face fata cresterii numarului de clienti care migreaza din offline in online, si adaptarea rapida la cresterea pretentiilor clientului fata de de experienta de cumparare, un client care este tot mai bine educat.
“Pana recent, un magazin online isi permitea sa isi adapteze 'din mers' interfata de lucru cu clientul si sa se descurce cu module separate de vanzare, contabilitate si achizitii, actualizate gradual pe masura ce crestea portofoliul si n