Marii retaileri de alimente au devenit centru de gravitaţie pentru piaţa spaţiilor comerciale
În primul trimestru oferta de spaţii noi a fost de doar 15.000 mp şi aceştia într-un singur mall
Livrările de spaţii noi de retail au început timid în acest an, oferta fiind doar de 15.000 de metri pătraţi, care reprezintă suprafaţa totală a unui mall inaugurat în primul trimestru al acestui an, în regiunea de
nord-est a ţării.
Cu toate acestea companiile de consultanţă imobiliară, anunţă că până la finele anului în curs, suprafaţa totală de spaţii noi să ajungă până la 135.000 de metri pătraţi, în condiţiile în care sunt mai multe proiecte ce urmează a fi finalizate până la 13 decembrie 2013.
Deşi a fost un start timid, suprafaţa livrată este mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut cu 10.000 de metri pătraţi. Cei 15.000 metri pătraţi din acest an reprezintă centrul comercial Uvertura Botoşani, deschis în martie.
Cu toate că primul spaţiu de retail semnificativ al acestui an este un mall, acest tip de proiect a devenit din ce în ce mai neatractiv, majoritatea dezvoltărilor fiind de dimensiuni mai reduse şi concentrare în jurul unui retailer de alimente, gen Carrefour, Cora, Auchan etc. "Estimăm că vor fi livraţi în total aproximativ 135.000 mp de retail (centre comerciale) anul acesta, cu aproximativ 25% mai puţin decât anul trecut. Cele mai multe dintre proiectele anunţate pentru 2013 sunt centre comerciale ancorate de un operator alimentar, o categorie de retaileri care continuă să fie foarte activi pe piaţă. De asemenea, vedem din ce în ce mai mult dezvoltându-se proiecte de tip retail park ancorate de un operator de food, acest tip de proiect putând fi dezvoltat într-un timp mult mai scurt şi la costuri mult reduse în comparaţie cu centrele comerciale de tip mall", a declarat Liana Dumitru, associate director în cadrul