Ministerul Transporturilor a "îndulcit" recent condiţiile de precalificare în cadrul procedurii de privatizare a CFR Marfă. La privatizare vor putea participa, în cadrul unui "Grup de investitori", şi investitori care nu deţin o licenţă de transport de marfă sau o aprobare de la o autoritate din domeniu emisă de cel puţin trei ani.
În plus, "Grupul de investitori" poate acum să aibă cumulat o cifră medie de afaceri anuală de cel puţin 30.000.000 euro, faţă de condiţia iniţială care specifica faptul că membrul din grup care are licenţă de transport sau aprobare să aibă singur o cifră de afaceri medie anuală de 30.000.000 euro.
Întrebat de gândul cum explică modificarea condiţiiilor de privatizare, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că modificarea a fost făcută la propunerea consultantului de privatizare, Deloitte Consultanţă, iar propunerea a fost preluată de comisia de privatizare.
"Mi se pare şi logic, pentru că un operator se poate asocia cu o bancă. Nu este uşor să strângi 180 de milioane de euro", a declarat pentru gândul Relu Fenechiu. Potrivit anunţului de privatizare a CFR Marfă, preţul de pornire a licitaţiei este de 797.058.000 lei - echivalentul a 180 de milioane de euro - pentru pachetul de 51% din acţiuni scos la vânzare de stat.
În ce constă modificarea condiţiilor de selectare a investitorilor
În anunţul iniţial se arăta că licenţa de transport marfă sau aprobarea emisă de o autoritate din domeniul transporturilor trebuie deţinută de "Grupul de investitori". Prin modificarea făcută, licenţa de transport sau aprobarea emisă de o autoritate din domeniul transporturilor poate fi deţinută "de unul sau mai mulţi membri ai Grupului de investitori".
Între condiţiile de precalificare pe care trebuie să le îndeplinească persoanele care participă în cadrul unui "Grup de Investitori", a fost adăugat