Nicio companie nu simbolizează mai bine puterea industrială germană decât Daimler, producătoarea autoturismelor şi camioanelor Mercedes-Benz. Aşa că anunţul de săptămâna aceasta al companiei, că resimte şi ea criza economică europeană, a fost un semn de rău augur pentru întregul continent, poate chiar pentru întreaga lume.
Exportatori germani ca Daimler au fost bastioane de stabilitate pe continentul care poartă povara băncilor nesigure, a guvernelor disfuncţionale şi a legiunilor de tineri şomeri - ca să nu mai pomenim de cea mai mare cădere înregistrată de industria auto în ultimele două decenii. Dar prognoza sumbră a Daimler pentru 2013 reprezintă ultima dovadă că Germania şi alte ţări relativ sănătoase, ca Austria şi Finlanda, riscă să fie cuprinse de recesiunea de care suferă de multă vreme vecinele lor din sud, scrie RADOR, citând presa internațională.
Încetinirea creşterii în Germania a fost prefigurată de luni de scădere a producţiei industriale, a afirmat Carl Weinberg, economist şef la High Frequency Economics şi Valhalla, statul New York. " Uniunea Europeană a făcut din Europa o economie mult mai unită, ceea ce este bine când lucrurile merg ascendent. Dar atunci când merg descendent, efectul de multiplicare este foarte puternic. Un val descendent afundă toate corăbiile", a spus el.
Slăbiciunea economică a regiunii în ansamblu, ca şi scăderea cererii în China şi alte mari pieţe pe care Germania exportă bunuri de consum, autovehicule şi maşini-unelte sofisticate, roboţi industriali şi echipamente de construcţii îşi spun, în sfârşit, cuvântul. Este suficient încă un trimestru consecutiv de reducere a producţiei industriale şi Germania va intra oficial în recesiune. Acelaşi lucru este valabil pentru Belgia, Franţa, Luxembourg, Austria şi chiar Suedia şi Finlanda. Olanda a înregistrat deja două trimestre de scădere a produsului intern bru