Prefectura Timiş s-a trezit de curând în situaţia de a realiza un volum de muncă imens pe dosarele de restituiri pe fond funciar. Schimbarea legislaţiei în domeniu a creat brusc o efervescenţă sporită în rândul comisiilor de fond funciar de pe lângă primăriile din judeţ.
Asumarea răspunderii din partea Executivului pentru Legile Fondului Funciar a schimbat total modul de lucru al comisiilor locale de fond funciar din primăriile timişene. După ce într-un întreg an acestea au rezolva 835 de cereri depuse, în doar două săptămâni au reuşit performanţa să rezolve 385 de asemenea solicitări!
Pentru Prefectură creşterea bruscă a numărului de solicitări trimise spre validare înseamnă un volum sporit de activitate.
“Dacă această dorinţă de lucru se întâmpla mai des cred că până acum aveam rezolvate toate probleme legate de fondul funciar. Nu ştiu ce s-a întâmplat… comisiile au lăsat deoparte aceste probleme. Acum au găsit terenul necesar restituirii, au reuşit să susţină şedinţele de plen, au făcut procesel verbale, au trimis documentele mai departe. Cred că au considerat că problemele legate de fondul funciar nu sunt urgente”
Eugen Dogariu, prefectul de Timiş
El a mai spus că în acest moment cererile de restituire au fost rezolvate în proporţie de aproximativ 95%.
“Au rămas de rezolvat problemele legate de suprafeţe mai mici, de cererile care nu sunt încă rezolvate sau cele legate de cererile pentru care nu s-au găsit suprafeţele necesare”
Eugen Dogariu
Prefectul de Timiş a mai spus că se încearcă urgentarea rezolvării tuturor solicitărilor pe probleme de fond funciar. Dar, circuitul este unul dificil, de durată, presupunerea trecerea pe la mai multe comisii şi ulterior la Oficiul pentru Cadastru şi Publicitate Imobiliară.
R.B.
Prefectura Timiş s-a trezit de curând în situaţia de a realiza un volum de muncă