Una din cele zece conferinţe TEDmed (Technology, Entertainment, Design) găzduite de universităţile din Europa s-a desfăşurat, la 19 aprilie a.c., la Iaşi, în paralel cu TEDmed Washington D.C. Evenimentul, organizat de UMF „Gr. T. Popa“ Iaşi, alături de Rotary International, Rotaract Iaşi 2000 şi Societatea Studenţilor Medicinişti Iaşi, şi a prilejuit o serie de prezentări – fie live din Washington D.C., fie susţinute de medici specialişti din Iaşi şi nu numai, precum şi o sesiune de dezbateri pe teme actuale de interes medical, totul încheindu-se cu o sesiune de programare neurolingvistică şi o prezentare privind legătura dintre fotografie şi medicină. Una dintre lucrările prezentate a fost susţinută de dr. Richard Constantinescu, de la UMF „Gr. T. Popa“ Iaşi, coordonatorul cursului „Creativitate şi branding în medicină“, pe care l-am provocat la un dialog. – O părere despre TEDmed live Iaşi, despre temele prezentate aici? – A fost o experienţă interesantă. Cei prezenţi s-au simţit conectaţi la o comunitate mondială de elită. TEDmed presupune multă inspiraţie şi creativitate, dar şi spirit ludic. Deşi Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa“ a găzduit evenimentul, iniţiativa a aparţinut unor tineri studenţi – Alexandra Mihăilă, Nikos Markis şi Dan Cristian Moraru – care au înţeles necesitatea diversificării contextelor de învăţare. A fost o zi în care invitaţii, din domenii diverse, au vorbit despre fotografie medicală, cercetare, oncologie, durere, bucuria dăruirii, educaţie sau comunicare. S-a vorbit despre dezvoltare, colaborare şi implicare, elemente esenţiale în peisajul medical actual. – În ce constă comunicarea medicală astăzi? Cum se desfăşoară şi cum ar trebui să se desfăşoare? – Astăzi şi mereu, comunicarea în sănătate presupune ascul Publicitate tare, dialog şi implicare, fie ea faţă în faţă sau online. Comunicarea însea