ARTĂ CONTEMPORANĂ Pe soclul din faţa Arenelor Romane, vechi de 107 ani, stă astăzi un alt soclu, galben, răsucit şi cât se poate de contemporan, creat de Lea Rasovszky şi Vlad Stoica
Parcă ar fi un turn, au zis unii. Sau un teanc de cărţi,
le-am spus eu. Sau un lanţ de ADN, fiindcă este învârtit, a hotărât un paznic din Parcul Carol, care le-a fost celor doi artişti un fel de „curator spiritual“, pe măsură ce au lucrat la „Soclul Infinitului“.
Această din urmă interpretare i-a cucerit pe Lea Rasovszky şi pe Vlad Stoica, fiindcă face trimitere chiar la esenţa copierii şi, în definitiv, reflectă tema proiectului. Lucrarea realizată de cei doi a fost vernisată pe 30 aprilie, în Parcul Carol, şi va putea fi văzută şi interpretată de trecători pe parcursul întregii luni mai. „Asta e interesant la arta contemporană: poate fi absolut orice, opţiunile sunt foarte multe şi se lucrează direct cu interpretarea omului. Nu mai e o chestie strictă, ca acum câteva zeci de ani“, a punctat Lea Rasovszky.
Lucrări copy/paste
Organizatoarea Ioana Ciocan, cu sprijinul Fundaţiei Graffiti Art Work, a lansat, la începutul lunii octombrie 2012, o provocare în rândul artiştilor: să creeze lucrări pe tema „Copy/Paste“, care să fie expuse în spaţiul public, pe soclul unde se afla înainte statuia doctorului Constantin Istrati. Din cele 42 de proiecte propuse, cinci au fost câştigătoare. „Am decis să încep expunerea lor cu Vlad şi cu Lea pentru că ei au respectat perfect tema şi au copiat soclul acesta, care datează din 1906, şi l-au rearanjat într-o viziune extrem de contemporană“, a explicat Ioana Ciocan.
Ne-am gândit să transformăm soclul într-un obiect de artă în sine, şi nu doar să susţină un alt obiect. Vlad Stoica architect
„Am înţeles cumva ironia de copiere a unui soclu şi nici nu puteam să facem orice