● Urme de distrugere pe Marte, o instalaţie performativă de Cinty Ionescu pe poeme de Bogdan Ghiu; performer: Nicoleta Lefter; video design & live video: Cinty Ionescu; sound design & live: Miron Ghiu. Teatrul Odeon, Sala Studio.
În 2010, Sala Studio a Teatrului Odeon a fost redeschisă după 62 de ani. Un spaţiu underground cu un design frust, o scenă modulară, bine dotată tehnic şi un foaier potrivit pentru expoziţii. Cu alte cuvinte, un loc în care artiştii pot face tot felul de năzdrăvănii. Debutul s-a făcut cu Blifat, un spectacol de Alexandru Mihail pe textul lui Gabriel Pintilei, o poveste despre familie ca mediu sufocant, tarat, deviant, subiect tratat hiperrealist, în stilul noului val din cinematografie. Începutul părea promiţător pentru noul spaţiu care şi-ar fi putut crea un program pe măsura poziţionării sale (sub „marea“ scenă), dar continuarea nu a fost pe măsură. Cu excepţia programului Filmul pe scenă, coordonat de Andreea Vălean, proiect în care regizorii de film îşi prezentau metoda de lucru în direct, în faţa spectatorilor, Sala Studio a repetat mimetic programul Sălii Majestic, fără a avea o identitate proprie. Cea mai recentă premieră a Odeonului pare să îndrepte lucrurile. Cel puţin aşa sper.
DE ACELASI AUTOR Regresul progresului Balada mucegaiului urban Eternele neînţelegeri CNDB is back in townUrme de distrugere pe Marte este o instalaţie performativă, care foloseşte poezia ca textură pentru multimedia şi performance. Poemele lui Bogdan Ghiu – din volumul care dă şi titlul instalaţiei – sînt construite/deconstruite într-o formulă postmodernă, cu aportul major al autorului. În film, poetul şi performerul stau faţă în faţă şi analizează poezia. Poetul citeşte şi explică, interpretul aprobă, contestă, interoghează. Laboratorul artistic se expune astfel spectatorului, „bucătăria internă“ a manualului performativ se arată, la propr