Modul in care unele asociatii de proprietari isi desfasoara activitatea financiara atrage nemultumirea si le ridica semne de intrebare cetatenilor. Pentru ca se considera pacaliti de administratorii si presedintii de asociatii, unii dintre botosaneni cer spijinul Primariei.
Pentru aproape toate asociatiile din municipiu, la primarie sunt inregistrare solicitari de control financiar, care sa faca lumina in ceea priveste modul in care sunt administrate sumele de bani. Din cele declarate de Florin Ghiorghita, viceprimarul municipiului, sunt solicitate astfel de verificari la aproximativ toate asociatiile, in timp ce atributii de control economic la nivelul municipalitatii are doar o singura persoana.
„La nivelul municipiului Botosani sunt in jur de o suta de asociatii de proprietari. Cred ca la cel putin 90 dintre ele se solicita controale financiar contabile. Nu sunt solicitate de presedintii de asociatii, le solicita oamenii din locuintele, zonele respective. Noi la compartimentul de control avem doi oameni care pot sa mearga si sa faca audit economic. Ca studii de specialitate, de economist, este doar un singur om, Andaluzia Gabur. Un control la o asociatie de proprietari in mod normal dureaza cel putin doua saptamani, daca nu o luna de zile, pentru a face un control asa cum este necesar si cum mai solicita si unii pe o perioada de sapte ani din urma. in aceasta situatie, va dati seama la cat timp ii vine randul unei asociatii sa fie controlata”, a declarat Florin Ghiorghita.
Controlul financiar contabil realizat de primarie nu are insa nicio valoare fara a avea in spate un audit. Conform legii, Primaria are doar rol de indrumare a asociatiilor de proprietari si coordonare, nu si de control al lor. „Un om iti face o petitie, iti cere sa te duci sa-i faci control, dar nu inteleg, ca eu, ca primarie, chiar daca fac control financiar contabil, audit