Carmolimp: Scăderea puterii de cumpărare şi concurenţa marilor reţele de retail au fost fatale pentru producătorii români
În acest context, compania vizează pentru acest an creşterea cotei de piaţă pe segmentul produselor vândute în reţelele de supermarketuri
Sectorul alimentar a fost unul dintre cele mai afectate de scăderea puterii de cumpărare, iar mulţi producători au fost nevoiţi să renunţe la afacerile lor. "Întreprinzătorii români trebuie să se adapteze noilor condiţii ale pieţei pentru a câştiga şi a nu dispărea complet de pe piaţă, din cauza subcapitalizării şi accesului redus la sursele de finanţare. Unul dintre domeniile cele mai lovite de scăderea puterii de cumpărare pe fondul crizei a fost cel alimentar, astfel că mulţi producători locali care activau şi pe piaţa de retail alimentar au fost nevoiţi să închidă magazinele. Aceştia nu au putut susţine dezvoltarea business-ului, iar presiunea pusă de concurenţa marilor reţele a fost fatală pentru cei mai mulţi", a declarat Olimpiu Şoneriu, directorul general al Carmolimp, într-un comunicat de presă.
Astfel, în acest context, compania vizează pentru acest an creşterea cotei de piaţă pe segmentul produselor vândute în reţelele de supermarketuri, prin extinderea contractelor încheiate cu operatorii internaţionali de magazine.
"Am considerat că o abordare de acest gen a business-ului va avea şanse mai mari de reuşită având în vedere că retailerii internaţionali au surse de finanţare şi expertiză mult mai mari decât avem noi în domeniul vânzărilor de produse. Noi am putut astfel să ne concentrăm investiţiile pe diversificarea şi creşterea calităţii produselor pentru a veni în preîntâmpinarea nevoilor de pe piaţă", a spus Olimpiu Şoneriu.
În prezent, Carmolimp vinde produsele proprii în reţelele Mega Image, Profi şi Metro Cash & Carry, însă are în vedere colaborarea şi cu cei