Retaileri internationali precum Carrefour, Mega Image si Metro deschid din ce in ce mai multe magazine in sistem de franciza. Coincidenta sau nu, moda de a se asocia cu parteneri locali a fost preluata de marile lanturi de magazine, dupa ce omul de afaceri Dinu Patriciu si-a anuntat planul ca 80% din magazinele Mic.ro, care impanzisera Capitala si restul tarii, sa fie operate de mici comercianti.
In urma cu doi ani, reteaua Mic.ro era in plina expansiune, iar proprietarul sau avea planuri mari: 1.300 de magazine fixe si 1.000 mobile pana la finele anului respectiv, dupa ce in primul an de activitate lantul ajunsese la 460 de unitati, in 35 de localitati.
Atunci, pana la 15% din magazine erau operate de parteneri, dar visul lui Patriciu era ca 80% dintre bacanii sa fie administrate intr-un astfel de sistem.
Intre timp, reteaua Mic.ro a dat faliment, dar visul sau a fost dus mai departe de multinationale.
Astfel, Mega Image, unul dintre cele mai dinamice lanturi de retail din Romania, care si-a dublat reteaua in ultimii doi ani, a lansat "Shop&Go", concept prin care cei care vor sa devina antreprenori pot prelua un magazin Shop&Go pe care sa-l gestioneze.
Mega Image pune la dispozitie experienta sa in retail, in timp ce persoanele interesate pot opera un astfel de magazin, fara riscurile de a incepe de la zero.
Reteaua Mega Image cuprinde acum 216 magazinein Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Pitesti, Brasov, Targoviste si alte orase, sub marcile Mega Image (140) si Shop&Go (76).
In vara lui 2012, Metro a lansat la randul sau programul "La Doi Pasi", un concept de franciza pentru micii comercianti independenti. Dupa doua luni de la startul oficial al programului, reteaua ajunsese la un numar de 200 magazine deschise.
Si retailerul francez Carrefour a anuntat recent intrarea