Vânzările de vin cresc în perioada sărbătorilor pascale, comparativ cu o lună normală, producătorii mici înregistrând, însă, şi creşteri de 100% în aceste zile, a declarat Ovidiu Gheorghe, directorul general al Patronatului Naţional al Viei şi Vinului conform Agerpres. "Piaţa vinului din România a scăzut de la 500 de milioane de euro, la numai 300 de milioane de euro, iar vinurile premium deţin doar 5-7% din totalul pieţei. În general, în această perioadă a sărbătorilor pascale se înregistrează o creştere a vânzărilor de vin, şi în special de vin roşu, în medie, cu 30-40% comparativ cu o lună normală, însă micii producători ating şi o dublare a vânzărilor pe acest segment. Din păcate, la raft se remarcă o invazie de vin ieftin, sub 3 lei, în timp ce vinurile îmbuteliate au cotă foarte mică, de sub 5%", a spus Ovidiu Gheorghe. Producătorii afirmă că românii consumă circa 600.000 hectolitri de vin, dintr-o producţie anuală de 4,5 milioane hectolitri. România aduce şi din import cantităţi mari de vin, respectiv din Spania şi Italia, şi chiar din Macedonia. Consumul pe locuitor a scăzut de la 27 de litri anual, la aproximativ 22 - 25 de litri, din cauza reducerii puterii de cumpărare, vinurile albe de consum fiind preferate de români în procent de 60%. Cu toate acestea, România rămâne în top zece consumatori mondiali de vin, chiar dacă a ieşit din topul primilor zece producători mondiali de vin, conform statisticilor Organizaţiei Internaţională a Viei şi Vinului. Consumul anual de vin în România reprezintă doar jumătate din consumul ţărilor dezvoltate, care se ridică la peste 50 de litri/locuitor. De exemplu, în Franţa se consumă 58 litri/cap de locuitor, iar în Italia 53 de litri/cap de locuitor. În Statele Unite, însă, se consumă doar 13 litri/cap de locuitor.
Vânzările de vin cresc în perioada sărbătorilor pascale, comparativ cu o lună normală, producător