Cei care vor sa isi cucereasca auditoriul atunci cand vorbesc in fata unui numar mare de oameni pot apela la un secret putin stiut, dar demonstrat stiintific.
Conform unui studiu aparut in revista "Journal of Consumer Research", felul in care sunt asezate scaunele in timpul unei intalniri poate fi decisiv pentru convingerea celorlalti, scrie Men's Health. O echipa de cercetatori din Canada a constatat ca aranjarea scaunelor are acest efect neasteptat asupra oamenilor.
Ei au asezat sapte scaune in cerc si in linie dreapta. Un rezultat pozitiv s-a inregistrat atunci cand scaunele au fost aranjate circular.
Aceasta dispunere a locurilor dintr-o sala inseamna pentru oamenii care stau asezati luarea unor decizii in favoarea celor care vor sa ii convinga ceva anume.
Fiind asezati in acest fel, oamenii se simt inclusi intr-un grup si vor sa participe la ceea ce se petrece acolo.
In schimb, asezarea in linie inseamna individualitate si incercarea de excludere dintr-un grup.
Anumite detalii legate de mediul in care au loc sedintele activeaza nevoile sociale, printre acestea gasindu-se nevoia de a apartine unui grup si cea de a fi exceptional, spune Jennifer Argo, experta in domeniu de la o universitate din Alberta, Canada.
Astfel, liderii unor companii care vor sa sublinieze unitatea grupului sau popularitatea produsului pe care vor sa il vanda trebuie sa aseze scaunele in mod circular. Daca produsul lor inspira unicitate, spargerea regulilor si noutate in domeniu, atunci scaunele trebuie asezate in linie dreapta.
Cei care vor sa isi cucereasca auditoriul atunci cand vorbesc in fata unui numar mare de oameni pot apela la un secret putin stiut, dar demonstrat stiintific.
Conform unui studiu aparut in revista "Journal of Consumer Research", felul in care sunt asezat