PRIN HARUL LUI DUMNEZEU ARHIEPISCOPUL BUCUREŞTILOR, MITROPOLITUL MUNTENIEI ŞI DOBROGEI, LOCŢIITOR AL TRONULUI CEZAREEI CAPADOCIEI ŞI PATRIARHUL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE
PREACUVIOSULUI CIN MONAHAL, PREACUCERNICULUI CLER ŞI PREAIUBIŢILOR CREDINCIOŞI DIN ARHIEPISCOPIA BUCUREŞTILOR HAR, MILĂŞI PACE DE LA HRISTOS-DOMNULNOSTRU, IAR DE LA NOIPĂRINTEŞTIBINECUVÎNTĂRI
Preacuvioşi şiPreacucerniciPãrinţi, Iubiţicredincioşişicredincioase,
Taina Învierii Domnului este nedespărţită de Taina Crucii Sale, deoarece Hristos Cel Înviat din morţi este Hristos Cel Răstignit. Crucea Mîntuitorului Hristos este semnul iubirii Sale atotputernice şi smerite, făcătoare de viaţă şi dătătoare de bucurie. În Sfînta Cruce este ascunsă puterea Învierii, iar lumina Învierii este slava Sfintei Cruci. Astfel, Sfînta Cruce nu este doar semn al jertfei şi al morţii, ci şi semn al Învierii şi al biruinţei.
Învierea DomnuluinostruIisusHristosestebiruinţaiubiriiLuismeriteasuprapăcatului, iaduluişimorţii. ÎnvierealuiHristosesteridicareaomuluicelmuritor, din cauzapăcatului, la starea de făpturăveşnic vie, creatădupăchipulluiDumnezeuCelveşnicviu (cf. Facerea 1, 26), pentru a se împărtăşiveşnic din iubireadivină a PreasfinteiTreimi.
Prin ÎnvierealuiHristosCelRăstignit se aratăcăiubireaomuluifaţă de Dumnezeuşifaţă de semenipoatefimai tare decîtura, violenţaşimoartea. Tăriaputeriiiubiriijertfelnice a luiHristos se aratăatîtînCrucea Sa, ca smerenie, cîtşiînÎnvierea Sa, ca slavă. De aceea, BisericaOrtodoxă nu desparteniciodatăCrucea de Înviere.
Invidiat şiurît de mulţidintrecărturariişifariseii care pierduserăîn mare partecapacitatea de a simţiprezenţaactivă a luiDumnezeuînpopor, desconsideratşiumilit de autoritateaconducătoareromană, care pierdusesimţuldreptăţii, trădatşivîndut de un ucenicrobit de patimaiubirii de arginţi, părăsit de prie