Automobilişti, motociclişti, motoretişti, ATV-işti, biciclişti de pretutindeni, uniţi-vă în gândul bun şi sănătos de a pleca la drum spre ţintele stabilite şi de a reveni, sănătoşi şi refrişaţi din minivacanţa celor cinci zile, în care,1 Mai, ziua celor care muncesc ori ar trebui să muncească dacă ar avea unde şi sărbătorile Pascale sunt înfrăţite prin puntea celor două zile dăruite de guvern cu titlul de libere, urmînd a fi recuperate anterior sau ulterior.
Acum veţi intra într-o maree de maşini, care se va putea finalize cu bine numai dacă excesele şi excesivii manevrelor rutiere vor fi ponderaţi. Prima recomandare se referă la punctual terminus al deplasării, alegerea traseului, stabilirea eventualelor puncte de întâlnire cu ceilalţi amici; ora plecării şi ora ajungerii! Aşa numita planificare a călătoriei nu este un moft ori o prelegere caducă a modului de a fi grijuliu cu timpul şi starea de sănătate a celui de la volan şi a celorlalţi parteneri de drum, inclusiv şi, mai ales a celor din propriul automobil! Nimeni şi nimic nu vă opreşte să vă informaţi asupra elementelor ce ţin de starea tehnică a drumului ce urmează a-l aborda, precum şi a factorilor meteorologici generali ai perioadei. Trei sunt elementele care ar trebui luate în calcul în perspectiva unei deplasări auto spre zone mai mult sau mai puţin îndepărtate.
Succint cele trei subiecte de maximă importanţă sunt: maşina, omul, drumul. Nimeni nu pleacă la drum, mai ales unul de cîteva sute de kilometric, fără o verificare atentă a principalelor sisteme şi mecanisme ce intră în alcătuirea unui autovehicul. Cele mai importante, direcţia şi sistemul de frânare, se cer a fi, cu prioritate, avute în grijă. Semnalizarea, sistemul optic şi acustic, buna ventilaţie a habitaclului, rezerva de piese (becuri, siguranţe etc.), sistemul de igienizare-spălare a parbrizului şi lunetei, sistemul de prote