Românii aleg mai ales vinurile roşii pentru masa de Paşte, iar cele mai căutate sunt produsele ieftine din magazine şi cele comercializate în vrac, de producătorii mici. Sursa: Razvan Valcaneantu
În regiunile viticole mai ales, cum este judeţul Vrancea, vezi aproape pe toate gardurile anunţuri de tipul "Vând vin". Alţii, mai curajoşi, scot la poartă sticle cu vin, pentru a atrage atenţia călătorilor. Această metodă de promovare dă rezultate, mai ales în preajma sărbătorilor. Totodată, preţurile mici practicate de aceştia, precum şi faptul că reuşesc să îi convingă pe cumpărători că vinul lor este natural şi nu conţine "chimicale", face ca vânzările micilor producători să se dubleze de Paşte, potrivit directorului general al Patronatului Naţional al Viei şi Vinului (PNVV), Ovidiu Gheorghe.
În magazine, cele mai căutate sortimente de vin sunt cele ieftine, cu preţuri sub 3 lei/litru. Multe dintre vinurile care provin din import, aduse mai ales din ţări ca Spania, Italia sau Macedonia, sunt vinuri de o calitate mai slabă, ceea ce permite comercializarea lor la preţuri mici, în vreme ce vinurile de o calitate superioară îmbătrânesc pe rafturi. Într-o piaţă de 300 de milioane de euro, vinurile premium deţin doar 5-7% din totalul vânzărilor.
"Piaţa vinului din România a scăzut de la 500 de milioane de euro, la numai 300 de milioane de euro, iar vinurile premium deţin doar 5-7% din totalul pieţei. În general, în această perioadă a sărbătorilor pascale se înregistrează o creştere a vânzărilor de vin, şi în special de vin roşu, în medie, cu 30-40% comparativ cu o lună normală, însă micii producători ating şi o dublare a vânzărilor pe acest segment. Din păcate, la raft se remarcă o invazie de vin ieftin, sub 3 lei, în timp ce vinurile îmbuteliate au cotă foarte mică, de sub 5%", a declarat Ovidiu Gheorghe, citat de Agerpres.
Con