VW e-up!, versiunea electrificată a citycar-ului german, va fi în curând transpus în producţia de serie. Această solutie de mobilitate electrică adaptată marilor oraşe a fost prezentată luna trecută chiar în oraşul Wolfsburg. Mezinul VW e-up! de patru locuri promite a rezista 150 km pe baza curentului stocat în baterii.
Acumulatorii Li-Ion furnizează 18,7 kWh şi îngreunează caroseria mezinului „verde” cu un sfert de tonă. Motorul electric dezvoltă echivalentul a 82 CP (60 kW), în vreme ce cuplul motor de 210 Nm este suficient de puternic pentru a catapulta VW e-up! pe primii 100 km/h cu start de pe loc în 14 secunde, viteza maximă fiind de 135 km/h. Prin comparaţie, versiunea Up! pe benzină, propulsată de unitatea de 999 cmc ce dezvoltă 60 CP şi 95 Nm, se descurcă în 14,4 secunde, având o viteză maximă de 160 km/h. Animat de motorul cu ardere internă de 75 CP, VW Up! coboară timpii de acceleraţie cu aproape o secundă şi ridică viteza de top până la 171 km/h.
În ciuda lungimii totale a maşinii de doar 3,56 metri şi a unei lăţimi de 1,64 metri, spaţiul disponibil la nivelul umerilor pasagerilor din faţă este de peste 1,4 metri, iar cel pentru cap şi picioare este de asemenea surprinzător pentru acest segment. Nicio citadină pe palierul de preţ al Volkswagenului Up! nu se apropie de rafinamentul şi soliditatea asamblării modelului din Wolfsburg.
Ampatamentul la e-up!, de 2,42 metri, nu este diferit comparativ cu modelul având propulsor termic, accesul pe banchetă fiind la fel de facil. Acumulatorii sunt încorporaţi în podea, ceea ce nu reduce volumul util al portbagajului, habitaclul şi distanţele de confort rămânând de asemenea neafectate. Astfel, apectul practic al modelului electric va fi completat de un portbagaj cu un volum de încărcare de 250 de litri, extins până la 960 de litri prin sacrificarea locurilor din spate.
Up!-ul neconvenţional are