Croaţia are 30 de kilometri de autostradă la suta de mii de locuitori, în timp ce pentru România raportul este de doar trei km/100.000 locuitori.
Croaţii au construit 687 km de autostradă între 2002 şi 2009.
Într-un singur an, în 2004, croaţii au aşternut 200 de kilometri de autostradă, adică mai mult de o treime din lungimea totală a autostrăzilor din România, cu toate că teritoriul croat are o puternică amprentă montană.
Dar croaţii au rezolvat această problemă cu peste 80 de kilometri de tuneluri. Cel mai lung este Mala Kapela, de aproape şase kilometri. În România, cel mai lung tunel are 884 de metri, în vârful Făgăraşilor, pe Transfăgărăşan, iar lungimea totală a tunelurilor rutiere este de doar doi kilometri.
Croaţia are în prezent 12 autostrăzi, care se întind pe 1.260 de kilometri, iar de anul acesta va avea 13. Cea mai mare dintre acestea, A1, începută în anii 2000, are 466 de kilometri şi străbate de la nord la sud regiunea litorală Dalmaţia, un important centru turistic.
La cea mai veche autostradă, A3, lucrările de construcţie au început în 1948. Spre comparaţie, lungimea totală a autostrăzilor româneşti este de 530 de kilometri.
Croaţia are 30 de kilometri de autostradă la suta de mii de locuitori, în timp ce pentru România raportul este de doar trei km/100.000 locuitori.
Croaţii au construit 687 km de autostradă între 2002 şi 2009.
Într-un singur an, în 2004, croaţii au aşternut 200 de kilometri de autostradă, adică mai mult de o treime din lungimea totală a autostrăzilor din România, cu toate că teritoriul croat are o puternică amprentă montană.
Dar croaţii au rezolvat această problemă cu peste 80 de kilometri de tuneluri. Cel mai lung este Mala Kapela, de aproape şase kilometri. În România, cel mai lung tunel are 884 de metri, în vârful Făgăraşilor, pe Transfăgărăşan, iar lungimea