Elevii de la Colegiul Tehnic “Petru Poni” sunt implicaţi într-un proiect ce are ca scop raţionalizarea consumului de energie.
Elevii Colegiului Tehnic “Petru Poni” au participat, timp de două zile, la o inedită lecţie de ecologie. Aceştia şi-au determinat amprenta ecologică, pe care au comparat-o cu cea a altor ţări, pentru a stabili, apoi, impactul pe care activitatea umană îl are asupra sănătăţii pământului. Amprenta ecologică se aplică atât persoanelor, cât şi bunurilor şi serviciilor, organizaţiilor, evenimentelor şi proiectelor, dar şi sectoarelor industriale, oraşelor şi statelor lumii. Lecţia a putut fi susţinută cu ajutorul Organizaţiei International Global Footprint Network, care pune la dispoziţie un standard ce măsoară atât aspectele de calcul efectiv, cât şi procedura de calcul. Acest sistem se asigură ca cercetarea evaluativă a amprentei de carbon este realizată structurat şi după anumite criterii obiective.
“Elevii şi-au măsurat impactul de carbon pentru domeniile: transport, energia de acasă, alimente şi achiziţii de bunuri de consum şi s-au familiarizat cu sursele şi ipotezele care stau la baza calculelor amprentei ecologice. De asemenea, au avut posibilitatea de a compara rezultatele obţinute de ei cu cele obţinute de elevi din alte ţări şi de a purta discuţii cu aceştia pe baza rezultatelor obţinute şi de a căuta, împreună, soluţii pentru a împiedica schimbrile climatice. S-a dovedit a fi o lecţie deosebit de atractivă, care pe mulţi elevi i-a pus pe gânduri asupra consumului iraţional şi mult peste nevoile personale, în special în ceea ce priveşte cconsumul de energie casnică şi de alimente”, a spus profesoara Mihaela Ursachi, cea care a coordonat proiectul.
Lecţia va continua şi în săptămânile viitoare, cu discutarea rezultatelor obţinute şi căutarea de soluţii pentru raţionalizarea consumului de energie. În proiect