Ritmul accelerat de creştere a economiei chineze, a doua ca mărime la nivel mondial, se reflectă şi la nivelul pieţei auto, acum de zece ori mai mare decât era în urmă cu 12 ani.
În 2012, vânzările totale de maşini au ajuns la 19,3 milioane unităţi în China, iar constructorii auto mizează pe cea mai mare piaţă auto din lume pentru a compensa scăderile din ţările europene.
Vânzările de automobile au crescut anul trecut cu 6,8%, la 14,68 milioane unităţi, în timp ce în Europa volumul livrărilor a coborât cu 1,1 milioane unităţi faţă de 2011, la doar 12,5 milioane unităţi.
Deşi a înregistrat anul trecut cea mai mare creştere de după anul 2008, de 13%, piaţa auto din SUA se află în continuare în urma Chinei. Anul trecut, în SUA s-au vândut 14,5 milioane de maşini, notează China Daily.
China a depăşit SUA şi a devenit cea mai mare piaţă auto din lume în 2009, iar analiştii estimează că piaţa statului asiatic va continua să crească şi în anii următori.
Piaţa autovehiculelor din China ar putea ajunge cât cea a Europei şi Statele Unite la un loc, a declarat Ferdinand Dudenhoeffer, şeful departamentului de cercetare auto al Universităţii Duisburg-Essen, pentru publicaţia germană Süddeutsche Zeitung. În martie, dealerii auto din China au vândut 2,03 milioane de maşini, cu 50% mai mult decât în luna anterioară, şi cu 10,7% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În aceste condiţii, producătorii auto germani BMW şi Audi - brandul premium al Volkswagen - văd China ca fiind cea mai mare piaţă de desfacere pentru maşinilor lor de lux. Anul trecut, vânzările Audi în China au crescut cu 30% faţă de anul anterior, la nivelul record de 405.838 vehicule.
În ceea ce priveşte producţia de automobile a constructorilor chinezi, aceştia au livrat în martie 2,08 milioane de maşini, cu 54% peste niv