400 de pedagogi discută la Chişinău, la o conferinţă internaţională, standardele unui învățămînt de calitate.
Zilele acestea peste 400 de pedagogi din Republica Moldova şi mai multe ţări europene discută la Chişinău, în cadrul unei conferinţe internaţionale, despre standardele unei educaţii de calitate. Incluziunea şcolară a copiilor cu dizabilităţi, utilizarea tehnologiilor informaţionale şi... elevi care nu copiază la examene sunt – potrivit unor experți - doar câteva dintre caracteristicile unui învăţământ de calitate. Diana Răileanu are detalii.
Timp de patru zile profesorii moldoveni vor putea împrumuta de la colegii lor din România, Estonia sau Italia practici europene de predare. De la Tatiana Nagnibeda Tverdovleb, şefa Direcţiei municipale de Educaţie, instituţie care a organizat conferinţa, am căutat să aflu ce aspecte ale învăţământului din Republica Moldova ar trebui îmbunătăţite, astfel încât elevii să poată concura nestingheriţi cu cei din Europa?
„Cred că trebuie să mai scăpăm de unele aspecte mai negative cum ar fi copiatul, aceeaşi calitate pe care trebuie să o vedem prin prisma procesului educaţional. De asemenea, ţine şi de mentalitatea societăţii întregi, pentru că dacă aceşti copii absolvenţi ar avea o concurenţă pe piaţă, la serviciu, la alte activităţi, cred că şi atitudinea lor ar fi mult mai diferită.”
Pentru a combate practica copiatului şi a aduce învăţământul local mai aproape de standardele europene, Ministerul Educaţiei a decis că la examenul de Bacalaureat din acest an sălile de examen să fie supravegheate cu camere video şi bruiate telefonic.
Decizia Ministerului a stârnit nemulţumirea multor elevi care au protestat în stradă arătându-se deranjaţi de faptul că ar putea fi supravegheaţi la examene. După părerea profesoarei liceului „Principesa Natalia Dadiani” din capitală, Valen