Doi profesori britanici stabiliţi în România explică de ce reforma drastică în învăţământul preuniversitar din Marea Britanie, subiectul unei controverse actuale în Insulă, favorizează un sistem centralizat ineficient şi îl laudă pe cel de la noi.
Învăţământul preuniversitar din Marea Britanie, unul dintre cel mai bine cotate la nivel internaţional, se confruntă în această perioadă cu cele mai radicale reforme propuse de la Margaret Thatcher, din ’88, şi până acum.
Marea Britanie beneficiază de un sistem de învăţământ care este, încă, destul de descentralizat, în ciuda reformelor din ultimii 25 de ani prin care s-a încercat centralizarea şi trecerea sistemului sub controlul statului. Asta încearcă acum şi Michael Gove, cel care ocupă fotoliul de ministru al Educaţiei din 2010.
Acesta a anunţat introducerea unui nou tip de Bacalaureat, chiar diferenţiat, aducând în prim-plan ideea Bac-ului Tehnic, scurtarea vacanţelor, prelungirea orelor de curs după modelul din Singapore şi restructurarea programei naţionale pentru ca elevii să înveţe mai multe informaţii teoretice.
Doi profesori britanici stabiliţi în România,Simon Parker(47 de ani), venit aici de peste 10 ani, care a predat la şcoli din Bucureşti, Cluj şi Timişoara şi care îi ajută pe tinerii români să intre la facultate în Marea Britanie, şi Andy Hockley (47 de ani), stabilit de 9 ani în Miercurea-Ciuc şi care îi învaţă pe profesori cum să predea mai bine, au explicat pentru „Weekend Adevărul“ de ce nu văd cu ochi buni reforma anunţată de Gove.
Ei spun că merge împotriva curentului descentralizării în Educaţie, motiv pentru care ei apreciază sistemul românesc de învăţământ.
Măsurile lui Gove
În septembrie 2012, actualul ministru al Educaţiei şi fost jurnalist la ziarul „The Times“ şi la BBC, Michael Gove, anunţa că va înlocui până în 2015 examenul naţional pe care îl dau