Retailerii susţin că pentru Paştele din acest an s-au aprovizionat cu carne de miel şi ouă de la producători autohtoni, şi că preţurile sunt similare sau chiar mai mici faţă de anul trecut, potrivit declaraţiilor reprezentanţilor marilor lanţuri de magazine.
'Nu am întâmpinat dificultăţi în a găsi furnizori pentru produsele tradiţionale de Paşte, respectiv carne de miel şi ouă. Toţi furnizorii noştri pentru acest tip de produse sunt din România. Faţă de perioada de Paşte din anul trecut, preţurile la ouă au scăzut cu aproximativ 40%, dar se estimează o uşoară creştere începând cu luna mai. În ceea ce priveşte carnea de miel, preţurile sunt similare cu anul trecut', a declarat reprezentatul Carrefour România.
În hipermarketurile real,-, carnea de miel va proveni tot din România, iar reprezentatul retailerului, Adriana Piţa, susţine că, prin modul de ambalare, se va încerca acoperirea mai multor niveluri de preţ.
'Producătorii români ne dau semnale că miel este suficient anul acesta. Paştele cade mult mai târziu decât în ceilalţi ani şi mieii vor fi între 10-13 kg. Ca nivel de vânzări sperăm să le depăşim pe cele de anul trecut, ţinând cont că preţul este semnificativ mai mic decât în 2012. Pentru ouă ne situăm într-o perioadă foarte bună, care înseamnă cantităţi suficiente în magazine şi preţ accesibil', a declarat Piţa, division manager corporate communication în cadrul real,-.
Aceasta a spus, totodată, că perioada de Paşte este a doua cea mai dinamică perioadă a anului.
'În această perioadă există categorii care îşi dublează vânzarea şi categorii care au o evoluţie liniară. Ca medie, însă, cele două săptămâni înainte de Paşte aduc un impuls în vânzări de aproximativ de 30 %. Ca şi particularitate, anul acesta în paralel avem şi oferte deosebit de atractive pentru începutul sezonului cald şi sărbătoririi Z