Vacanţa de săptămâna aceasta este un nou prilej să constatăm cât de rămaşi în urmă suntem. 20.000 de români au petrecut mai mult timp în maşini decât la plajă, în ambuteiajele din judeţul Constanţa.
Iarna, la sfârşit de săptămână, sute de mii de români sunt blocaţi în maşinile care circulă bară la bară pe Valea Prahovei. Pe Valea Oltului eşti prins în coloanele nesfârşite de camioane turceşti şi bulgăreşti care tranzitează România.
A venit vacanţa de Paşti şi toţi cei care au norocul să-şi permită un mic concediu vor da piept direct cu efectele hoţiei, incompetenţei şi prostiei celor care au administrat România în ultimii 24 de ani. N-au fost capabili să termine complet nicio rută pe autostradă şi au pus la pământ calea ferată. Pe şosea stai bară la bară, cu trenul parcurgi distanţele ca în secolul trecut. Pur şi simplu nu poţi avea o variantă civilizată de transport, fără să scoţi mulţi bani din buzunar pentru bilete de avion.
Acestea sunt însă efectele cele mai puțin grave ale înapoierii în care suntem. Numărul revoltător de mare al morţilor în accidente rutiere este un efect mult mai serios al tuturor hoţiilor din zona responsabilă cu modernizarea drumurilor şi construcţia autostrăzilor. Pagubele economice reflectate în lipsa investiţiilor pentru zone foarte sărace reprezintă un alt efect grav. Sute de mii de locuri de muncă sigure şi decente puteau rezolva multe probleme şi evita zeci de mii de drame.
Pentru a înţelege foarte bine proporţiile jafului din zona aceasta este suficient să ne uităm la vecinii unguri. Şi-au rezolvat în câţiva ani problema infrastructurii, după ce au intrat în Uniunea Europeană. Nu au avut probleme cu exproprierile, nu au constatat că realitatea din teren le impune lucrări neprevăzute, nu au existat discuţii cu plăţile, pur şi simplu au execuat proiectele în câţiva ani, conform planului iniţial şi folosind cu succes