Chiar dacă nu pot fi considerate turism de masă, călătoriile spațiale devin încet-încet realitate datorită progresului înregistrat de Virgin Galactic.
În decembrie 2009, Virgin Galactic și-a prezentat prima sa navă spațială comercială - VSS Enterprise - ce are la bază modelul de navă SpaceShipTwo.
VSS Enterprise are o lungime de 18 metri și poate primi la bordul său 6 pasageri și doi piloți. Virgin Galatic nu este singura companie care caută diferite metode astfel încât să ofere călătorii în spațiu populației. Estimările industriei arată că, odată operațională, aviația comercială în spațiu va putea fi o piață de 1 miliard de dolari.
Și, totuși, care sunt provocările acestei industrii și ce implică ele mai exact?
Privind nava celor de la Virgin Galactic, se nasc câteva întrebări de bun simț: cum va funcționa aceasta, din ce este făcută, cum va zbura în spațiu și cât va costa călătoria?
Nava spațială a lui Virgin nu va fi lansată vertical, ci orizontal dintr-o aeronovă care o va ridica la 15 kilometri altitudine. Fiind lansată la această altitudine, orice probleme ce vor apărea la motor ar duce foarte simplu la întoarcerea navei la sol, crescând astfel gradul de siguranță al călătoriei.
Un alt avantaj al acestei lansări în spațiu este abilitatea de a evita întârzierile din cauza condițiilor meteo nefavorabile, în acest caz, aeronava având posibilitatea de a câștiga altitudine pentru lansarea navei.
Virgin Galactic are o structură integrală din carbon, astfel că ale sale componente au proprietăți mai bune. De altfel, fibrele de carbon sunt folosite și de noua generație de avioane - Boeing 787 și Airbus A350. Pentru motor, Virgin Galactic a ales un hibrid care combină combustibil în formă solidă cu oxidant în formă lichidă, alimentat printr-o valvă ce permite pilotului să controleze motorul și să-l oprească în cazul unei situ