Se lucrează pe Autostrada Vestului. Nu peste tot, unele porţiuni îşi mai aşteaptă constructorii, licitaţiile se tot repetă, iar tronsoanele sunt în aşteptare, în timp ce chiar ministrul marilor lucrări publice e iritat de sarabanda contestaţiilor. Dar în unele locuri se mai şi lucrează. „Zilele trecute, parcurgând traseul autostrăzii Vestului pe loturile Arad-Pecica şi lot 1 Lugoj- Făget, lot 1 Lugoj-Deva, respectiv Şanoviţa-Traian Vuia, am fost surprins de ritmul extrem de alert al lucrărilor specifice unei perioade de finalizare a autostrăzilor în viitorul apropiat”, spune Marius Popovici, inginer, onsultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere. Pe lot 1 Lugoj-Deva lucrările au avansat foarte mult la podul peste canalul Timiş-Bega, kilometrul 2 plus 900, unde se betonează ultimele două console din totalul pilelor şi culeielor, acestea fiind terminate în vederea montării grinzilor principale, lucru ce va începe zilele viitoare. Faţă de situaţia de acum circa patru săptămâni, majoritatea overpass-urilor sunt în fază de finalizare, fiind montate grinzile principale peste autostradă şi rampele de acces, coborârea de pe overpass-uri fiind în fază de finalizare.
Începe montarea parapeţilor şi trasarea marcajelor
Se montează grinzile principale şi la pasajul de cale ferată de la kilometrul 24 plus 445, lucru ce va permite finalizarea acestui pasaj prin umpluturile aferente şi crearea de cursivitate până la sfârşitul autostrăzii, respectiv nodul rutier Traian Vuia – kilometrul 27 plus 620, unde se lucrează intens la buclele de acces spre autostradă şi la nodul rutier cu pasaj la kilometrul 0 plus 097 de pe DJ 609 A, drumul spre Şanoviţa – Ghizela, aflat la circa 900-1000 de metri de la DN 6 Timişoara-Lugoj, înainte de satul Chizătău - se lucrează la buclele de acces şi pasajul aferent, care are culeile în fază de finalizare. „Pe acest t