Atunci când îţi planifici o călătorie cu avionul, este bine să îţi cunoşti şi drepturile de pasager. Iată ce obligaţii au companiile aeriene când îţi refuză îmbarcarea, anulează, întârzie cursele sau îţi pierd bagajele. Atunci când îţi planifici o călătorie cu avionul, este bine să îţi cunoşti şi drepturile de pasager. Iată ce obligaţii au companiile aeriene când îţi refuză îmbarcarea, anulează, întârzie cursele sau îţi pierd bagajele.
În cazul în care pasagerilor li se refuză îmbarcarea, reprezentanţii respectivei companii trebuie mai întâi să caute voluntari dispuşi să renunţe la rezervările lor în schimbul anumitor beneficii. În plus, operatorul de transport aerian trebuie, de asemenea, să le ofere voluntarilor posibilitatea alegerii între o rambursare integrală şi redirecţionare.
Poţi avea dreptul la o compensaţie cuprinsă între 125 € şi 600 € în funcţie de distanţa zborului şi de întârzierile înregistrate înainte de redirecţionare. În cazul în care voluntarii aleg redirecţionarea, compania aeriană trebuie, de asemenea, să ofere asistenţă dacă este necesar, de exemplu: mâncare, acces la un telefon, cazare la hotel pentru una sau mai multe nopţi, după caz, şi transport de la aeroport până la locul de cazare.
Ai dreptul, de asemenea, la o compensaţie identică celei oferite atunci când ţi se refuză îmbarcarea, cu excepţia cazului în care ai fost informat cu privire la anularea zborului cu cel puţin 14 zile înainte sau ai fost redirecţionat la ore apropiate orarului iniţial de zbor sau dacă o companie aeriană poate dovedi că anularea a fost cauzată de împrejurări extraordinare.
În plus, compania aeriană trebuie să îţi ofere posibilitatea alegerii între:
- rambursarea costului biletului în termen de şapte zile;
- redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală;
- dacă este necesar, deservire (te