Vezi
Introducerea noii taxe auto, denumita timbrul de mediu, le-a dat peste cap nu doar planurile vanzatorilor de masini second-hand, care asteapta cu lunile pentru a-si gasi un cumparator, ci si celor care nu dispun de un buget generos si vor sa cumpere o masina ieftina. Comerciantii se plang ca din cauza acestei taxe s-au vazut nevoiti sa scada chiar si 1.000 de euro din pretul initial al masinii pe care au scos-o la vanzare.
Potrivit legii, taxa de mediu a fost aplicata din 15 martie, birul urmand sa fie platit o singura data, pe toata durata de functionare a autovehiculului, indiferent daca acesta este vandut de mai multe ori. Afectati sunt deopotriva si vanzatorii, care trebuie sa scada din pretul masinii, dar si cumparatorii, care, odata ce se vad in posesia autoturismului trebuie sa scoata alti bani din buzunar. Potrivit Ministerului Mediului, prin noua formula de calcul a taxei auto se doreste impulsionarea achizitiilor de masini noi.
„Daca ar fi taxa mai mica, normal ca poate ar cumpara si oamenii, iar atunci ar fi bine si pentru cumparator si pentru vanzator, nu? Eu de exemplu am lasat 250 de euro, dar nici asa nu are trecere. Ce sa fac, o sa mai las din pret, dar la 300 de euro minus ma opresc ”, a aratat unul dintre comercianti.
Timbrul de mediu ia in calcul doar emisiile poluante de dioxid de carbon. Cei mai afectati sunt cumparatorii masinilor Euro 3 si 4. In schimb, cei care vor achizitiona masini Euro 1, Euro 2 si non-euro, care sunt mai poluante, vor plati o taxa ceva mai mica, motivul fiind acela ca acestea din urma au o durata mai mica de viata, deci vor polua o perioada mai scurta de timp decat cele Euro 3 sau 4.
Vanzatorii se plang ca nu doar preturile foarte mari ii sperie pe clientii interesati, ci si faptul ca oamenii nu mai inteleg sistemul de calcul si ce taxe trebuie sa mai plateasca du