Coşuri de cumpărături aruncate-n lac, gunoaie pe maluri, un ponton distrus şi un avertisment, în luna mai, că patinajul e interzis din cauză că gheaţa e subţire. Aşa arată lacul din Gheorgheni, din vecinătatea mall-ului. Nimeni nu-şi asumă responsabilitatea administrării sale.
Cel puţin până recent, lacul era administrat de Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) Cluj, care închiria aici, la fel ca pe lacul Chios, bărci şi hidrobiciclete. Acestea au dispărut, la fel şi ghişeul de taxare, iar acum, spune directorul RADP, singurele lucrări care se fac aici sunt executate la cererea Primăriei Cluj-Napoca, pro bono. "Dacă ne cere Primăria, mergem şi curăţăm, altfel nu, pentru că avem lucrări solicitante", explică directorul RADP Cluj, Ioan Morocăzan. El spune că, în mod cert, acum lacul nu mai e administrat de RADP. "Exista un contract de asociere între Primărie şi Iulius Mall, dar sunt revendicări pentru terenul de sub lac iar acum totul e blocat. Au fost şi coşuri de cumpărături aruncate acolo, le-am scos, tot ce facem e pro bono, pentru buna imagine a Clujului", spune Morocăzan.
Purtătorul de cuvânt al Primăriei, Oana Buzatu, nu a putut fi contactat pentru a explica cine este instituţia ce are acum în administrare lacul.
Vezi aici în ce hal a ajuns lacul din Gheorgheni