TIMISOARA. Conducerea RATT anunta in vara anului 2012 o premiera nationala: un sistem de pornire a instalatiilor de climatizare din autobuze de la distanta, cu telecomanda din dispecerat. Asadar, dispecerul apasa pe buton, iar timisorenii din mijloacele de transport in comun primesc racoare. Toate acestea in urma numeroaselor plangeri primite de la timisorenii care calatoresc cu mijloacele de transport in comun care sustineau ca din spirit de economie soferii refuzau sa dea drumul la instalatiile de clima.
Sistemul prin GPS functioneaza insa doar in autobuzele scurte ale RATT, cele fara burduf. La cele cu burduf soferii sunt cei care pornesc climatizarea. La 10 luni dupa introducerea sistemului, reprezentantii RATT spun ca plangerile venite de la timisoreni au scazut considerabil. In plus, RATT s-a pregatit pentru sezonul cald si a verificat toate instalatiile de climatizare din autobuze.
CITESTE SI: Premiera nationala la Timisoara: RATT introduce un sistem de actionare de la distanta a climei, in autobuzele scurte
“Sistemul functioneaza foarte bine, la fel ca si anul trecut. Acum, ca a venit caldura, tot colegii nostri din dispecerat vor porni caldura. Principalul avantaj este ca se evita conflictele dintre calatori si soferi, unii soferi fiind acuzati de calatorii nostri ca nu pornesc aerul conditionat. In momentul in care comanda se da din dispecerat, suspiciunile dispar in ceea ce-i priveste pe soferi”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Cosmin Bradu, purtator de cuvant al RATT.
Potrivit reprezentantilor RATT, nu au fost probleme de la introducerea sistemului. Probleme pot interveni doar in cazul in care instalatia de climatizare se defecteaza in trafic.
“Acum ne-am asigurat ca toate autobuzele sa fie dotate cu freon. Sistemul functioneaza doar pe autobuzele scurte, cele fara burduf, avem 55 de autobuze scurte si 30 cu burduf. La