Promovarea unei imagini de responsabilitate socială este una dintre metodele brandurilor de a mări doza de cool din atitudinea afişată. „Dar îşi sacrifică brandurile toată organizarea lor pentru a respecta aşa-zisa credinţă pe care o promovează? Nu prea, după cum spun experţii”, scrie „Huffington Post”.
Săptămâna trecută, peste 620 de muncitori au murit într-o fabrică de confecţii din Bangladesh care s-a dărâmat peste aceştia. Vibraţiile produse de generatoarele mari ar fi determinat prăbuşirea clădirii, care era deja într-o stare precară, potrivit Afp. Din cei peste 3.000 de muncitori, au fost salvaţi doar 2.437.
Sweatshop sau sweat factory este formula folosită de americani pentru a descrie mediul de lucru considerat inacceptabil şi extrem de periculos. Muncitorii care prestează în astfel de locuri au un program ilegal de muncă, cu mai multe ore decât cele prevăzute de lege, precum şi plata inconsistentă, indiferent de legile care obligă la măcar salariu minim pe economie.
La astfel de fabrici şi forţă de muncă, existente în special în ţările defavorizate, apelează companii producătoare de aproape orice din toată lumea. Inclusiv companiile producătoare de haine şi accesorii. Industria modei nu o străină de scandalurile privind abuzurile companiilor asupra muncitorilor.
„Majoritatea retailerilor se bazează pe munca asiduă a muncitorilor necalificaţi, într-un fel sau altul”, a spus Liana Foxvog, directoarea Forumului Internaţional al Drepturilor Muncitorilor pentru publicaţia americană „Huffington Post”.
De exemplu, casa de modă Benetton, care a negat orice asociere cu dezastrul din Bangladesh la începutul săptămânii trecute, a admis ulterior că o parte din produsele companiei erau fabricate acolo. „Compania este doar una dintre multele branduri cool care promovează valori ideologice precum pacea în lume, dar care îşi fabrică produsele