TIMIȘOARA. De câțiva ani, administrația locală încearcă, fără succes, să instituie taxa de tranzit pentru autovehiculele de transport marfă de peste 7,5 tone, care nu sunt înmatriculate în județul Timiș. În 2009, Consiliul Local a votat valoarea taxei, aceasta fiind de 200 de lei. Ce nu a reușit Primăria Timișoara sub administrarea lui Gheorghe Ciuhandu speră să reușească acum, când municipalitatea este condusă de liberalul Nicolae Robu.
Taxa de tranzit este inclusă în Proiectul de Hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale în municipiul Timișoara pentru anul 2014, care va intra joi în dezbatere publică, apoi va fi supusă votului consilierilor locali.
Taxa de tranzit ar fi trebuit să intre în vigoare încă din 2010, dar prefectul de atunci, Mircea Băcală, a atacat-o în contencios administrativ, considerând-o discriminatorie. Și Uniunea Națională a Transportatorilor din România a făcut demersuri pentru ca taxa să nu intre în vigoare. Apoi, Curtea de Apel Timișoara a dat o decizie definitivă și irevocabilă: taxa a fost anulată.
TIMIȘOARA. De câțiva ani, administrația locală încearcă, fără succes, să instituie taxa de tranzit pentru autovehiculele de transport marfă de peste 7,5 tone, care nu sunt înmatriculate în județul Timiș. În 2009, Consiliul Local a votat valoarea taxei, aceasta fiind de 200 de lei. Ce nu a reușit Primăria Timișoara sub administrarea lui Gheorghe Ciuhandu speră să reușească acum, când municipalitatea este condusă de liberalul Nicolae Robu.
Taxa de tranzit este inclusă în Proiectul de Hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale în municipiul Timișoara pentru anul 2014, care va intra joi în dezbatere publică, apoi va fi supusă votului consilierilor locali.
Taxa de tranzit ar fi trebuit să intre în vigoare încă din 2010, dar prefectul de atunci, Mircea Băcală, a atacat-o în contencios adminis