Septimiu Sever Voina a pus pe hârtie un drum aerian mai lung și care costă jumătate cât proiectul propus de primarul general al Capitalei. Sursa: MARIAN ILIE
Contraoferta la celebra autostradă a edilului-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, vine de la un inginer bucureştean. Septimiu Sever Voina a schiţat traseul unui drum expres suspendat, care este şi mai lung ca cel al primarului general, dar şi mai ieftin. Întrebat dacă ştie de drumul suspendat, promis de Oprescu în campania electorală locală din 2008, inginerul susţine că nu a văzut ceea ce vrea să facă Oprescu şi că, dacă s-ar construi drumul propus de el, traficul va fi decongestionat.
Concret, Septimiu Sever Voina propune ca o şosea suspendată, cu două benzi pe sens, care să străbată Capitala de la nord la sud, să fie construită din punctul de intersecţie dintre Şoseaua de Centură cu şoseaua Chitila, să treacă de-a lungul cursului râului Colentina, să iasă în şoseaua de centură între Gara Titan şi Gara Bucureşti-Sud, urmând să intre în autostrada A2, între comunele Manolache şi Căldăruşani.
„Am desenat acest drum expres după ce am analizat zona, am fost şi am văzut locurile prin care va trece. Nu presupune exproprieri şi nu trece prin zone locuite, printre blocuri. Adică nu va afecta viaţa oamenilor”, a explicat bucureşteanul. Potrivit proiectului, 10 kilometri de drum ar urma să fie construiţi deasupra apei, iar 15 kilometri desupra solului.
70% din trafic ar putea fi preluat
Inginerul a realizat şi un mic studiu de fezabilitate, care arată cât de utilă ar putea fi autostrada suspendată: aproximativ 70% din traficul auto din sectoarele 1 şi 2 ale Capitalei ar putea fi preluat de noul drum, s-ar reduce timpul de stat în trafic, dar şi poluarea şi stresul la care sunt supuşi şoferii zilnic. Septimiu Sever Voina s-a gândit şi cine, şi cum va putea traversa autostrada, pentru a nu se crea am