News Premierul Victor Ponta s-a declarat, marţi, la şedinţa USL, îngrijorat de numărul ridicat de accidente rutiere şi de victime înregistrat în perioada Paştelui, el arătând că trebuie înăsprită legislaţia rutieră, pe de o parte, şi întărită autoritatea poliţiştilor care aplică legea, pe de altă parte.
La MAI există deja un proiect de modificare a Codului Rutier, care s-a schimbat deja la începutul anului 2013. Premierul Victor Ponta a declarat că doreşte o implementare mai dură a legislaţiei rutiere, arătând că problema României ţine de faptul că există prea multă "lejeritate" a participanţilor la trafic faţă de sancţiunile legale aplicate de poliţişti, permisele se dau la "oricine" şi "toată lumea" este instructor.
"Există o iniţiativă a Federaţiei Internaţionale de Automobilism care prevede o strategie de politici publice pentru diminuarea accidentelor rutiere. Nu e problema României, e a omenirii, a Europei. Dar nu vreau să trăim cu minciuna că totul e de la infrastructură. Nu poţi avea reguli ca Franţa şi Germania neavând aceeaşi infrastructură, dar în România avem o problemă de implementare a regulilor, o problemă de autoritate", a spus Ponta.
El a arătat că nu există o sigură măsură prin care să se reducă numărul de accidente rutiere, cum ar fi dublarea amenzilor, ci este vorba despre implementarea unor strategii întregi, aşa cum au făcut alte ţări, ca, de exemplu, Franţa.
MAI a postat luna trecută un proiect de modificare a Codului Rutier care tocami a fost adoptat la începutul anului 2013.
Proiectul de lege pentru pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (Codul rutier) a fost lansat în dezbatere publică.
Amenzile maxime prevăzute în ordonanţă, în clasa a V-a de sancţiuni, de la 21 la 100 de puncte-amendă (1.575 - 7.500 de le