Aleșii locali USL ai sectorului 3 al Capitalei au votat pe 30 aprilie un proiect de hotărâre ce prevede angajarea unei firme private care să ridice mașinile parcate ilegal. Sursa: Adi Pîclișan
Potrivit documentului, serviciul va fi concesionat unei firme private, pe o perioadă de cinci ani, iar firma care va câştiga licitaţia va lucra non-stop.
La începutul anului acesta, aleșii USL au mai votat odată această inițiativă, însă a fost suspendată decizia, după ce aleșii locali PDL au constestat votul pe motiv că inițiativa nu a fost postată pe pagina de internet a Primăriei Sectorului 3 pentru a putea fi dezbătut și citit de bucureșteni timp de 30 de zile, așa cum prevede legea.
Conform studiului de fundamentare care a stat la baza deciziei Consiliului Local Sector 3, Primăria se aşteaptă să fie ridicate câte cel puţin 20 de maşini pe zi, adică 600 de autoturisme pe lună. Pentru recuperarea lor, proprietarii ar putea plăti o taxă propusă de 607 lei fără TVA, pe lângă amenda pentru parcarea neregulamentară aplicată de poliţişti.
Pentru fiecare mașină ridicată, firma privată va percepe tarife: de ridicare auto - 192,66 lei, de transport - 385,32 lei şi de depozitare - 28,96 lei pe zi.
Onțanu și Vanghelie nu ridică mașini
Deşi încheiate prin încălcarea legii, contractele firmelor de ridicare a maşinilor nu au fost reziliate. Acestea sunt concluziile unui raport al Autorității Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice(ANRMAP) întocmit în anul 2011. Cu toate acestea, nici vorbă de desfiinţarea contractelor acestor firme cu primăriile: ANRMAP s-a mulţumit să împartă doar avertismente pentru neregulile constatate sau, pur şi simplu, să menţioneze că, între timp, acestea s-au prescris.
Cei drept, aceste nu sunt așa de ușor de reziliat. Edilul sectorului 2 al Capitalei, Neculai Onțanu, a fost singurul care nu a mai pr