Autostrada Transilvania a fost pusă pe butuci şi nici pentru „centura de diamant" nu s-au mai găsit bani. Nici şedinţa de guvern promisă de Ponta la Cluj nu s-a mai ţinut.
Aritmetica alocărilor financiare de la buget arată că primul an de guvernare USL nu a fost unul tocmai avantajos pentru clujeni. Autostrada Transilvania a fost oprită complet, centura Vâlcele-Apahida aşteaptă rectificarea bugetară, iar noul sediu al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) e pus tot în aşteptare. Liderii locali USL spun că important e că avem stabilitate şi „s-au aşezat lucrurile".
În pragul rezilierii contractului cu Bechtel, care nu va mai finaliza nici măcar tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, clujenii au rămas fără vreo speranţă că vor fi legaţi vreodată de vestul Europei printr-o autostradă. E drept că, în privinţa accesului spre Bucureşti, ministrul marilor proiecte, Dan Şova le-a promis legarea ciotului care a mai rămas din Autostrada Transilvania de coridorul IV printr-o autostradă Turda-Sebeş. Spre deosebire de autostradă, controversata Centură Est mai trage de doi bani speranţă la rectificarea bugetară din vară. În schimb, pentru noul sediu al ISJ, guvernul Ponta n-a mai găsit nici un leu. Dacă a tras proiecte importante pe uscat, guvernul USL a finanţat un singure proiect nou în Cluj, extinderea Institutului Oncologic Ion Chiricuţă. Recent s-a mai aprobat finanţarea necesară devierii a două pârâuri care „deranjează" noua pistă a aeroportului.
Din punctul de vedere al banilor alocaţi de primul guvern postrevoluţionar fără clujeni pentru investiţii în judeţul Cluj, numărul acestora e comparabil cu cel al banilor investiţi anul trecut. Jumătate dintre aceştia, însă, au fost alocaţi regionalei clujene a CFR S.A., pentru refacerea infrastructurii feroviare; or, în condiţiile în care regionala clujeană are în subordine şase judeţe, e clar că doar o mică parte d