O vorba romaneasca spune "omul din greseli invata" si, ce-i drept, nu exista individ sa nu fi tras cateva concluzii din experientele lui negative sau ale celor din jurul sau.
Insa, chiar daca greselile le permit oamenilor sa evolueze, ele se pot dovedi a fi extrem de costisitoare.
Omul de afaceri Amy Rees Anderson, scrie, pe Forbes, ca, a le permite angajatilor tai sa faca greseli, chiar si dintre cele mai costisitoare, este lucrul care face diferenta dintre un lider si un sef.
"Am vrut sa-mi ajut angajatii sa creasca, asa ca am inceput sa caut modalitati prin care sa fac asta fara a-mi pune afacerea in pericol. Primul pas a fost sa determin zonele de business in care o greseala, fie ea si mare, nu ar avea efecte dezastruase.
Apoi am marit aria de confort unde anajatii sa poata sa experimenteze noi si mai bune metode de a obtine rezultatele dorite. Pasul 2 a fost sa le transmit angajatilor noua politica a firmei: sa faci o greseala O DATA este ok, atat timp cat nu a fost intentionata, ci doar o eroare de calcul in incercarea de a face o treaba mai buna. Daca insa aceeasi greseala se repeta, deja nu mai era in regula", a dezvaluit Amy Rees Anderson.
Ea explica cum acest mecanism a dus la sudarea echipei si la cresterea productivitatii.
"Astfel, daca greseai o data in incercarea de aduce un plus proiectului, intreaga echipa te sustinea, te ajuta sa repari greseala si toti aveau de invatat. Totusi, daca persistai in aceeasi greseala, infruntai singur consecintele. Si aceasta regula se aplica la fiecare noua greseala pe care o faceai", a mai spus omul de afaceri.
Adevarul e ca si romanii au o vorba din batrani care ar putea fi baza pentru aceasta strategie - "doar cine nu munceste nu greseste". Din erori s-au nascut de multe ori idei stralucite, accidentele au dat nastere la lucruri inova