Facebook va introduce, incepand din luna iulie, clipuri publicitare ce vor rula automat, fara sunet, pe Newsfeed (Noutati), principala pagina accesata de utilizatori.
Compania a luat aceasta decizie pentru a-si inmulti veniturile de pe urma publicitatii, in conditiile in care preturile actiunilor Facebook au scazut semnificativ in ultima perioada, relateaza Financial Times.
Astfel, cand un utilizator va intra pe Facebook, reclama video va incepe automat, fara a avea insa sunet. Acesta va avea posibilitatea de a activa sunetul clipului, moment in care reclama o va lua de la inceput.
Pretul actiunilor Facebook s-a prabusit, din cauza rezultatelor financiare
Mai multe branduri internationale, care stau la baza consiliului de clienti al companiei, se pare ca vor fi prezente pe noua platforma publicitara a celei mai mari retele de socializare. Printre acestea se numara Unilever, Nestle, Ford, Diageo, American Express si Coca Cola.
Totusi, exista numeroase temeri ca aceste reclame video i-ar deranja pe utilizatori. Analistii sunt ingrijorati ca, daca clipurile ii vor afecta pe cei care au conturi pe Facebook, activitatea pe reteaua de socializare va scadea semnificativ.
Specialistul Brian Wieser sustine ca reclamele video nu sunt neaparat mai intrusive decat cele deja existente pe Facebook, problema fiind ca acestea incep automat. Faptul ca esti obligat sa urmaresti un videoclip i-ar putea enerva pe unii utilizatori, a atras atentia expertul.
Reclame mincinoase pe Facebook - cum poti fi pacalit sa alegi un brand
Compania ii va taxa pe publicitari cu cel putin 20 de dolari pe o mie de vizualizari, chiar daca utilizatorii nu au activat sunetul, potrivit unor surse familiar cu planurile Facebook. Totodata, fiecare reclama video va putea avea o durata de maximum 15 secunde. Reprezenta