Vânzările de tablete continuă să uimească: plus 142% pe primul trimestru. Şeful Blackberry spune însă că sunt pe moarte
Cu peste 49 de milioane de tablete vândute în primele trei luni ale anului, piaţa de profil înregistrează practic un volum mai mare decât în primele şase luni din 2012. Vorbim de o creştere a vânzărilor cu 142,4% faţă de perioada similară a anului trecut, după estimările uneia dintre cele mai importante firme de cercetare de piaţă, IDC. Iar statistica vine la câteva zile după declaraţiile şefului de la Blackberry, Thorsten Heins, care a profeţit “moartea tabletelor” până în 2018.
"În cinci ani nu cred că va mai fi un motiv pentru a avea un tablet PC (…) Poate un ecran mare în spaţiul de lucru, dar nu o tabletă ca atare. Tablete în sine nu sunt un bun model de afaceri", a declarat Heins într-un interviu pentru Bloomberg, citat de BBC News.
Dacă privim la eşecurile companiei canadiene pe acest segment de business înţelegem mai uşor declaraţiile lui Heins. Tableta Playbook este departe chiar şi de o nişă business, după modele smartphone-urilor Blackberry, fiind total depăşită de cerinţele tipurilor de public identificate de principalii jucători (Google, Apple). Continuând în aceeaşi notă, boss-ul Blackberry a precizat că s-ar putea orienta către o altă versiune de Playbook doar dacă ar fi profitabil...
Cu gama iPad, Apple încă deţine supremaţia cu 39,6% din piaţă, după vânzări trimestriale de 19,5 milioane exemplare. Totuşi, estimările analiştilor de sfârşitul anului trecut arătau că 2013 va însemna triumful Android şI la tablete, prin cota de piaţă.
Pe poziţia a doua la vânzări găsim Samsung, cu 8,8 milioane unităţi, ceea ce le-a asigurat o cotă de aproximativ 18% din piaţă.
Creştere puternică şi pe smartphone
Primele trei luni ale anului au impulsionat şi piaţa smartphone, avansul faţă de perioada