Înfiinţată în anul 1990, compania "Softwin" are peste 500 de angajaţi şi mai mult de 40 de milioane de utilizatori. Cu peste 200 de clienţi corporativi în SUA şi Europa, prima firmă de software cu capital integral românesc are sediul în Bucureşti şi filiale în Germania, Marea Britanie, Spania şi SUA.
Măriuca Talpeş, cea care a dat viaţă acestei societăţi, ne-a acordat cu amabilitate un interviu, în care ne-a vorbit atât despre piaţa de profil, cât şi despre firma care a creat cel mai cunoscut produs High-Tech din Europa de Est: "BitDefender".
Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei "Softwin", în ultimul an, comparativ cu anul precedent?
Măriuca Talpeş: "Softwin" are două departamente mari: "Intuitext", care este divizia de soluţii pentru educaţie şi tehnologii de ePublishing, şi R&D - incubatorul de tehnologii noneducaţie - care acum reprezintă o zonă mai mult de investiţii şi mai puţin de cifră de afaceri.
Pe "Intuitext" am crescut portofoliul de produse/soluţii oferite pentru piaţa de educaţie şi am început să participăm la licitaţii ale Comisiei Europene. Cumulat, "Intuitext" are cele mai mari comunităţi online de dascăli şi elevi din România.
Dacă vorbim de R&D, pe una din liniile de cercetare - recunoaşterea semnăturii dinamice a unei persoane (semnătura "3D") - am demarat instalarea la câţiva clienţi, iar pe cealaltă linie - setul de instrumente lingvistice pentru limba română - am validat tehnologiile create, trecând la partea de optimizare a produselor create înainte să ieşim pe piaţă.
Reporter: Ce rezultate financiare a înregistrat "Softwin" anul trecut?
Măriuca Talpeş: În 2012, am avut o cifră de afaceri de 12,6 milioane euro şi un profit de 1,55 milioane de euro. "Intuitext" a contribuit cu aproximativ 5,3 milioane de euro la cifra de afaceri.
Rezultatele de anul trecut au fost cu 11,7%