Un cititor din Chicago a lucrat, în anul 1980, la construirea stațiunii Costinești. Nu i-au scăpat câteva povești legate de Nicu Ceaușescu
Locotenent-colonel în rezervă George-Henry Burlacu, Chicago,USA: „După vara istovitoare a anului 1980, petrecută pe şantierul tineretului de la Costineşti lucrările finalizate de la discoteca Ring, Vox-Maris, Tabăra de copii, Braserie, Plaja şi Esplanada, au fost inaugurate cu mult fast şi au plăcut Tovarăşului Nicu Ceauşescu.
Eu am fost multumit că am încasat primă grasă de la Armată, ca urmare a activităţii de pe şantierul tineretului, apropiindu-mă foarte mult de cadrele de conducere de la Costineşti şi de câţiva securişti din garda personală a lui Nicu, că... de eram si eu locotenent, plăcut şi util câteodată.
Am spus finalizate, pentru că lucrările au mai continuat, ce-i drept numai la capitolul cosmetizări, încă 4 ani.
Trebuie să vă spun un lucru important aşa cum a fost, adevărat, fără părtinire. Eu l-am perceput pe Nicu Ceauşescu, la vremea aceea, ca un om dornic să facă ceva deosebit, novator, la capitolul tineret şi distracţii.
Eram la lucru pe şantier, când ne-am pomenit cu Nicu, care venise să inspecteze lucrările şi explica cum ar trebui făcute. Enervându-se că nu a fost înţeles explicit, a spus că aşa a văzut la Monte-Carlo şi pe Riviera franceză, apoi a realizat că nu dădea bine să pomenească de „ceilalţi”.
În august 1980, când toată familia era la Neptun, Nicu Ceauşescu, venea peste câmp cu un ARO modificat. Unii spuneau că are motor de Mercedes.
Venea peste câmp, noaptea şi intra pe la poarta nr.2, în staţiune, cazându-se la hotelul Forum, unde avea rezervat un etaj întreg, cu de toate, departe de ochii mamei sale. A fost odată un incident, când instalaţiile de irigat, lăsate de un nene beat, au făcut o baltă, iar Nicu s-a împotmolit cu maşina. Dar asta-i altă poveste.
Bele