Ce faci – da, chiar, ce faci? – când conduci un oraș de doar 57.000 de locuitori, în care nu prea ai foarte multe de furat, mai ales că veniturile la bugetul local sunt de 142 de milioane de lei, iar cheltuielile de 143 de milioane de lei?
Ei, cum adică ce faci? Faci ca primarul din Hunedoara, Viorel Arion, unul dintre puținii PDL-iști aleși în 2012, și te lauzi în toată țara. Și pe plan local, dar mai ales în toată țara. Cu ce te lauzi? Cu ce vrei tu. Dar mai ales cu nepăsarea față de banul public.
Așa că, dacă ești în situația despre care vorbeam mai devreme, dacă te cheamă Viorel Arion și ești primar în Hunedoara, achiziționezi instantaneu “servicii de publicitate media” pentru publicarea “într-un cotidian central, două cotidiene locale, un post radio local, două posturi TV locale, a unor anunțuri și materiale de presă cu rol de informare asupra activităților Primăriei municipiului Hunedoara”. Serviciile de publicitate media, desigur, le achiziționezi de la o firmă specializată în comercializarea de legume și fructe pe tarabele proprii din piața din Hunedoara, pe numele său Favimar Prestcon. Și pentru că firmele specializate în comerțul cu legume și fructe au tarife mai mari, plătești pentru anunțarea în media a realizărilor Primăriei Hunedoara nu mai puțin de 250.000 de lei.
Dar să vedem olecuță din media planul cerut de Primăria Hunedoara: minimum 5 apariții/ săptămână în fiecare cotidian local și minimum 5 apariții pe săptămână în cotidianul central. Apariții fără număr la două televiziuni locale și la radiourile locale. Cotidienele locale trebuie să aibă tiraje medii difuzate pe ediție de minimum 1.000 de exemplare, iar cotidianul central trebuie să aibă un tiraj mediu difuzat pe ediție de minimum 15.000 de exemplare.
Ei bine, pe plan local nu există decât un singur cotidian auditat de BRAT și care să aibă tiraj mai mare de 1.000